سقوط بی سابقه صنعت خودروی ایران
 
حسابداری و بیشتر از آن
با حسابداری بیشتر آشنا شویم...
 
 

صنعت خودرو، پر حرف و حدیث ترین بخش صنعتی در وضعیت فعلی کشور است. صنعتی که به واسطه امتیازات انحصاری آن و بازار غیر رقابتی، تا پیش از تحریم ها و ارتباطات خوب این صنعت با شرکت های مطرح خودروسازی، به لحاظ کمی و سودآوری صنعتی قابل توجه در کشور باشد. اما به نظر می رسد روزهای خوش این صنعت تا زمانی دیگر، تنها خاطره ای در ذهن ها خواهد بود.

در یکی از اخرین اخبار این حوزه، خیر کسب رتبه اول در کاهش تولید در جهان مورد توجه قرار گرفت. در این باره سایت عصر ایران در گزارشی نوشت:

بالاخره اتفاق افتاد ؛ اگر بسیاری از صنایع کشورمان طی ۸ سال گذشته با سیر نزولی مواجه بودند-تا حدی که بانک مرکزی از انتشار آمارهای بروز آنها خودداری کرد- اما لااقل صنعت خودروی ایران از نظر تیراژ به لحاظ کمیت در جهان صاحب نام بود.

با این حال انتشار آمار وضعیت صنعت خودروی جهان در سال ۲۰۱۲ نشان از افت جایگاه جهانی ایران در صنعت خودرو دارد،‌ اما باز هم ایران صاحب رتبه شد:«رتبه اول جهان در کاهش تولید در سال ۲۰۱۲».

تولید خودرو در ایران در حالی تقریبا نصف شده است که کشورمان یک دهه ، حتی در بدترین سال های صنعت خودروی جهان روندی رو به رشد داشت!

 

سقوط بی سابقه صنعت خودروی ایران

صنعت خودروی ایران در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین کاهش تولید در جهان شد. صنعت خودرویی که روزگاری صاحب مقام دوم رشد تولید در جهان به شمار می رفت(از کیفیت بگذریم، به لحاظ کمیت روزگاری ما دومین کشور از نظر کمیت تولید خودرو بودیم) حالا در سال ۲۰۱۲، وضعیتش حتی از مصر بحران زده هم بدتر شده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تولیدکنندگان وسایل نقلیه که معتبرترین سازمان بین المللی در این حوزه به شمار می رود، تولید خودروی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۰ درصد کاهش داشته و به این ترتیب از نظر کاهش تولید در مقام اول کشورهای تولید کننده خودروی جهان ایستاده است.

پس از ایران مصر و اوکراین به ترتیب با ۳۰ و ۲۷ درصد کاهش قرار دارند. گفتنی آن که میانگین رشد تولید خودرو در جهان در سال ۲۰۱۲ برابر پبج و سه دهم درصد بوده است.

همچنین از نظر حجم تولید، ایران از رتبه سیزدهمین کشور پر تیراژ سال ۲۰۱۱ به هجدهمین کشور در بین تولید کنندگان خودرو سقوط کرده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


کارشناس ارشد و مدرس حسابداری به وبلاگ من خوش آمدید تلاش دارم حسابداری را به زبان ساده برای علاقه مندان تشریح نمایم.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرسین حسابداری و آدرس afsharnasab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 49435
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1